Apkalbos egzistuoja beveik kiekviename kolektyve. Vieniems tai savotiškas socializacijos būdas, kiti apkalbinėdami kitus patenkina ir savo smalsumą, o treti tokiu būdu išlieja susikaupusias emocijas, kurių nedrįsta pasakyti į akis.
Priežasčių gali būti ir daugiau, tačiau kur kas svarbiau atkreipti dėmesį į apkalbas tuomet, kai patys tampame jų objektu – kaip tinkamai į jas reaguoti, jog tvyranti atmosfera netaptų slegianti?
Viskas priklauso nuo Jūsų požiūrIo. Į apkalbas reikėtų reaguoti kaip įmanoma ramiau, o geriausia būtų jas išvis ignoruoti. Žinoma, šiuo atveju svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, dėl ko esate kritikuojami. Jeigu kolegoms užkliuvo Jūsų išvaizda ar nauja šukuosena, į tai vertėtų žvelgti pro pirštus, tačiau jeigu kalba pasisuka apie dalykus, kurie gali sugadinti Jūsų, kaip darbuotojo, reputaciją, situaciją reikėtų vertinti kur kas rimčiau. Galbūt pavyks surasti žmogų, kuris pradėjo skleisti apkalbas pirmasis ir su juo pasikalbėti – priešingu atveju nusiteikite, jog reikės gerokai padirbėti, kad visas neteisingas kalbas paneigtumėte savo poelgiais.
Tokiais atvejais svarbiausia nepradėti panikuoti ar nervintis – kuo ramesni išliksite, tuo greičiau baigsis visa ši nemaloni situacija. Įsivėlus į apkalbų ir intrigų sūkurį, iš jo išsikapstyti gali būti itin sudėtinga, todėl ir patys stenkitės neapkalbėti kitų žmonių, kai jie to negirdi.
Kad ir kaip banaliai tai skambėtų, jeigu apie Jus kalba, esate kažkuo geresni arba įdomesni už kitus, tad iš esmės apkalbos gali būti papildoma motyvacijos priemonė siekiant savo galutinių tikslų. Vadovaujantis tokia nuostata, susitvarkyti su visais nemaloniais žodžiais bus kur kas paprasčiau. :)