Konfliktai – visiškai natūralus dalykas kasdieniame mūsų gyvenime.
Taip jau nutinka, jog net ir pačiai ramiausiai asmenybei kartais nepavyksta jų išvengti tiek darbe, tiek ir asmeniniuose santykiuose. Ką reikėtų daryti, norint kuo greičiau išspręsti iškilusį konfliktą? Šį kartą pasidalinsime su Jumis penkiais patarimais. :)
Pirmiausia, ką reikėtų daryti įsipliekus konfliktui – nusiraminti ir dar labiau nepabloginti situacijos. Nors tokiose situacijose dažniausiai viršų ima emocijos, vertėtų bent trumpam sustoti tam, jog dar labiau neįžeistumėte kito žmogaus ir kai tai nėra būtina – nepultumėte į asmeniškumus. Skirkite bent minutę visoms mintims susidėlioti ir visus argumentus oponentui pateiksite kur kas švelnesne forma.
Konflikto metu svarbu ne tik patiems pasisakyti, bet ir išgirsti kitą žmogų. Galbūt šis Jūsų ginčas kilo tik dėl nesusikalbėjimo ar nesugebėjimo klausytis – tokiu atveju ir konflikto sprendimas bus kur kas paprastesnis.
Dar vienas svarbus aspektas yra neverbalinė Jūsų kūno kalba. Kartais savo veido išraiškomis ar gestais pasakome kur kas daugiau, nei žodžiais, todėl pasistenkite būti atviri ir lankstūs, tačiau tuo pačiu nepamirškite atkreipti dėmesio ir į Jūsų oponento siunčiamus signalus – gali būti, jog jis visai nenusiteikęs paliauboms, arba priešingai – nori šį konfliktą kuo greičiau pabaigti.
Pabandykite į kilusią problemą pažvelgti iš šalies. Ar susiklosčiusi situacija tikrai yra verta ginčo? Ar nei viena pusė nesuaregavo pernelyg asmeniškai? Ką Jūs patartumėte kitiems žmonėms, susipykusiems panašiomis aplinkybėmis? Atsakymai į šiuos klausimus padės greičiau prieiti abiems pusėms naudingą konflikto pabaigą.
Galiausiai, nepamirškite prisiimti atsakomybės ir reikalui esant – atsiprašyti. Jeigu supratote, jog būtent Jūs buvote konflikto kaltininkas, nuoširdžiai pripažinkite savo kaltę – taip ne tik užbaigsite konfliktą, bet ir išlaikysite gerus santykius su savo oponentu.